Generelt
For å være sikker på at varene kommer riktig frem til deg, er du som kjøper selv ansvarlig for at riktig leveringsadresse, epostadresse og telefonnummer er oppgitt.
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varene på siden. Farger på varer kan avvike fra foto.
Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk.
Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel. Vår epostadresse er: post@hjerteforsandnes.no
Partene
Selger er Hjerte for Sandnes, Hoveveien 9 4306, post@hjerteforsandnes.no, ORG NR: 916 689 144, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Betaling
Du kan velge mellom to betalingsmetoder hos oss:
- 1. Kortbetaling:
- Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
- 2. Vipps
Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være over 18 år.
Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje, miljøavgift m.m.
Reklamasjon
Dersom det foreligger en feil eller mangel ved mottatte varer, må du innen 14 dager etter at du oppdaget den, gi oss skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg feilen.
Vi vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Vurderer vi at reklamasjonsretten er berettiget, vil vi erstatte varen. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner.
Retten til å reklamere gjelder i to år fra du mottok produktet. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på varen. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.
Ved reklamasjon sender du e-post til oss på post@hjerteforsandnes.no slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.
Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.
Om skaden er synlig er det enklest om du melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottagelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.
Angrerett, bytte og retur
Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen sendes i retur i sin originale emballasje.
Kjøperen dekker selv porto hvis varen skal returneres.
Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt.
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til varer med ulik pris ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.
Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.
Angrerettskjema lastes ned her.
RETURADRESSE:
Hjerte For Sandnes
Hoveveien 9
4306 Sandnes
Personopplysninger:
Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.
I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Kontaktinformasjon
Adr. Hoveveien 9
4306 Sandnes
Epost: post@hjerteforsandnes.no
Organisasjonsnr: 916 689 144